Ändring: Ändrade föreskrifter och anvisningar 3/2013 om handläggning av kundklagomål träder i kraft 1.1.2015
I motsats till tidigare information (i tillsynsmeddelandet 17.10.2014) träder föreskrifterna och anvisningarna 3/2013 om handläggning av kundklagomål i kraft den 1 januari 2015.
Närmare upplysningar lämnas av
- avdelningschef Jarmo Parkkonen, telefon 010 831 52 55, e-post jarmo.parkkonen(at)fiva.fi
- marknadsövervakare Eeva-Liisa Raitanen, telefon 010 831 55 53, e-post eeva-liisa.raitanen(at)fiva.fi
Bilagor
- Ändrade föreskrifter och anvisningar 3/2013 om handläggning av kundklagomål
- EBAs riktlinjer Guidelines for complaints-handling for the securities (ESMA) and banking (EBA) sectors
- ESMAs riktlinjer Joint Committee Final Report on guidelines for complaints-handling for the securities (ESMA) and banking (EBA) sectors