Milloin asiakas on tunnistettava?

​​Pankin, vakuutusyhtiön tai muun alalla toimivan yhtiön on tunnistettava asiakkaansa ennen asiakassuhteen aloittamista. Asiakas on lisäksi tunnistettava ja hänen henkilöllisyytensä todennettava, jos liiketoimi poikkeaa tavanomaisesta, palveluntarjoaja epäilee varojen alkuperää tai niiden käyttötarkoitusta. Asiakas on tunnistettava myös silloin, jos palveluntarjoaja epäilee aiempien tuntemistietojen luotettavuutta. Tehostettua asiakkaan tuntemisvelvollisuutta tulee noudattaa, jos asiakas on poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö tai tällaisen henkilön perheenjäsen tai läheinen yhtiökumppani. Lue lisää

Pankkien osakkeenomistajien ja velkasijoittajien vastuu pankin kriisissä kasvaa merkittävästi

​Markkina- ja likviditeettiriskit -toimiston päällikkö Sami Pyykönen kirjoittaa siitä, miten uusi kriisinratkaisumalli vaikuttaa ongelmiin ajautuneen pankin hoitosuunnitelmaan. Lue blogikirjoitus

Avoimia työpaikkoja

  • Projektikoordinaattori Taloudellisen analyysin toimistoon. Tehtävä on virkavapaan sijaisuus 31.6.2018 saakka. Hakuaika päättyy 28.2. Katso ilmoitus
  • ​Kesälomasijaishaku alkanut! Hakuaika päättyy 22.2. Katso avoimet paikat.

 

Finanssiasiakas.fi

Puolueeton lähteesi! Finanssiasiakas.fi

Ongelmia palveluntarjoajan kanssa?

Finanssiasiakas.fi > Ongelmatilanteet

Listayhtiölle.fi

Tietoa listautumisesta, esitteistä, tiedonantovelvollisuudesta, liputuksesta, julkisista ostotarjouksista ja sisäpiiriasioista.
Listayhtiölle.fi

Euroalueen yhteinen pankkivalvonta

Finanssivalvonta – Snellmaninkatu 6, PL 103, 00101 Helsinki – Puhelin 010 831 51   kirjaamo(at)finanssivalvonta.fi  |  Vastuuvapaus  |  Tietoa palvelusta